Note de călătorie: Măn. Curtea de Argeş


Traseu Turistic
Ploieşti – Măn. Curtea de Argeş

Ne-am hotărât să facem acest traseu doar cu o zi înainte. A fost să fie într-o miercuri şi a picat tocmai bine pentru că am evitat aglomeraţia şi am putut face nenumărate poze.


Obiectiv 1: Măn. Curtea de Argeş
Bulevardul Basarabilor 1, Curtea de Argeș, 115300, Argeş
GPS: 45.15696, 24.67671


Traseu si rute:
traseu: Ploieşti – Curtea de Argeș – retur Ploieşti (via Târgovişte şi A1)

plecare la ora 7:38, km 57125
sosire la Măn. Curtea de Argeș la ora 10:24 (+2h vizitare), km 57294
plecare spre casă la 12:39
sosire acasă la 15:10
________________________
km parcurşi: 169 km in 2h 14min
dus-întors: 338 km
Am alimentat: cu o zi inainte: 100 lei (19.92 litri x 5.02 lei/l) Cost total excursie: aprox 100 lei

   

Plecare:
La 7:38 ieşeam din Ploieşti pe la Auchan. Soarele ieşise deja, anunţând o zi călduroasă.

Iar Luna apunea pe cerul de vest, singuratică şi somnoroasă…


La 8:31 intram în Târgovişte, iar la 8:45 apropiam Picior de Munte, admirând pe dreapta o frumoasă livadă.


În mai puţin de zece minute am trecut pe lângă moara de apă de la Dragodana. La ora 9:02 eram în Găeşti, profitând de trafic pentru a ne răcori (doar) privirile cu albastrul pârâului Potop.


La 9:14 intram pe A1 (pe la Ioneşti), porţiunea aceasta însemnând km76 până la km120 de autostradă. La sensul giratoriu facem stânga, iar când ajungem la tunel, facem dreapta, ocolindu-l. Urmează un alt sens giratoriu mai mare, facem dreapta. La 9:44 trecem prin Bascov.

Pe la 10:24 ajungem la destinaţie: Mănăstirea Curtea de Argeș. Avem 57294 km în acest moment. Am făcut cam 169 km şi 2 ore şi 14 minute până aici.



Mănăstirea are hramul Adormirea Maicii Domnului şi poate fi admirată din toate unghiurile, plimbându-te în jurul ei. Acest loc e o adevărată oază de linişte, meditaţie şi inspiraţie.


Am mai fost aici prin 2001 şi 2009, aşa că am putut observa şi micile schimbări: au apărut tot felul de ronduri cu flori, căruţe decorative cu flori şi băncuţe din lemn, toate foarte frumoase.









Tarif de vizitare în interiorul bisericii: 10 lei taxă foto pentru amatori.
În biserică, ne explică un ghid al mănăstirii despre cum a fost întemeiată mănăstirea, despre legenda mănăstirii. De asemenea, mănăstirea este şi necropolă regală, aici aflându-şi odihna veşnică Regele Carol I al României şi Regina Elisabeta a României. Am putut vedea şi evanghelia scrisă şi pictată de Regina Elisabeta a României - foarte frumoase paginile! Tot în această biserică te poţi închina la moaştele Sfintei Filofteia (pentru cei interesaţi, în calendarul ortodox se sărbătoreşte pe 7 decembrie).



Încă de când am vizitat acest loc prima oară (aveam 14 ani), l-am considerat deosebit şi mi-a rămas întipărit în minte şi-n suflet.














Din păcate, iedera care în urmă cu 6 ani îmbrăca zidurile mănăstirii nu mai era acum… 



 




Pe una dintre aleile mănăstirii, însemnele toamnei…













La final, ne-am cumpărat suveniruri de la magazinul de la poartă.


Apoi am vizitat şi Fântâna lui Manole.





În poza de mai jos, o alee din Parcul lui Manole...


Pe la 12:40 am plecat iar în jur de 15:20 eram acasă, mai relaxaţi şi mai bogaţi sufleteşte după o astfel de călătorie.

Comentarii