La Lune sereine



Inima mea e un cer acvamarin
pe care doarme visul unei constelaţii vechi
şi-n ochii tăi stă închisă primăvara acelui vis
ale cărui culori numai inima mea le ştie.

Frâiele de la Carul Mare le-am pierdut –
de-atunci, stele trec pe lângă mine
cum îşi cheamă îngerii, rând pe rând,
clopoţeii mărgăritarelor,
cum se cuibăresc uneori frunzele pe pervaz
doar ca s-asculte glasul ploii,
cum atârnă fulgii de nea pe fularul meu roşu,
cum…

Un vis goneşte pe şinele Căii Lactee.
Un grăunte desprins dintr-un inel de-al lui Saturn
îmi pocneşte încheietura mâinii drepte,
din arterele mele curgând cerneala începutului…
În ochii tăi, Dumnezeu mi-a lăsat primăvara
unui vis (acum ştiu că e) căprui.
Ţi-aş striga fericirea mea, dar pe buzele mele
un înger a desenat tăcerea unei licorne, căci tu nu ştii
că l-am rugat să mă lase să-mi aflu ursitul.
Din când în când, degete mai zvâcnesc pe foile risipite
printre Pleiade…

Inima mea e un cântec nescris cu o lună serenă…

(04 Ianuarie 2013)

Antologia “Conexiuni” a Concursului Naţional “Lirismograf”, Editura Universităţii Lucian Blaga din Sibiu, 2014, Sibiu



Fuji-san to amanogawa © Steliana Cristina Voicu

Comentarii